Maarika Pukk, PhD, alushariduse edendaja, õppejõud ja koolitaja
„Lapsest lähtumist leides”
Mida tähendab lapsest lähtumine igapäevases õpetajatöös? Kuidas jõuda lähemale lapse sisemaailmale nii, et ta tunneks end kuulduna, mõistetuna ja väärtuslikuna?
Maarika Pukk avab lühiettekandes teekonna, kus lapse huvid, tempo ja eneseväljendus saavad olla õppimise alustaladeks. See ei ole pelgalt lähenemisviis, vaid suhtumine – oskus märgata, jätta ruumi, kohaneda ja usaldada. Ettekandes põimuvad kogemused praktikast ja mõtlemisainet pakkuvad küsimused, mis innustavad meid kõiki õpetajatena veelgi enam leidma lapsest lähtuvat lähenemist.
Aforism: „Iga laps toob endaga maailma uue vaatenurga – meie töö on seda toetada, mitte piirata!”
Mõttelised küsimused kuulajale:
- Kas ma loon lapsele ruumi, kus ta saab olla tema ise?
- Kas minu õpetamisviis toetab lapse uudishimu või suunab teda lihtsalt ootusi täitma?
- Millal viimati vaatasin õppimist läbi lapse silmade?
Maarika Pukk, PhD, on alushariduse edendaja, õppejõud ja koolitaja, kes on andnud märkimisväärse panuse Eesti alushariduse arengusse. Ta on töötanud Tallinna Pedagoogilises Seminaris, Tallinna Ülikoolis ning Eesti Reggio Emilia Ühingus. Samuti esindab ta Eestit rahvusvahelises Child Initiated Education töögrupis.
Maarika kaitses oma doktoritöö 2015. aastal, uurides varajase kasvatuse arengut Eestis ja keskendudes lapsest lähtuva vaate kujunemisele. Tema töö põhiväärtused on lapse sisemaailma austamine, loovuse julgustamine ning õpetaja kui turvalise ja mõistva ruumi looja rolli esiletõstmine.
Ta on raamatu „Lapsest lähtumist leides” (2024) kaasautor. Teos pakub värsket ja inspireerivat käsitlust lapsest lähtumise olemusest.
Maarika tuleb tänasesse ettekandesse eelkõige selleks, et tunnustada, inspireerida ja toetada õpetajaid — näidates, kuidas igaüks meist saab luua ruumi, kus laps tunneb end väärtusliku ja mõistetuna.