Koolitus annab õpetajatele, tugispetsialistidele ja lapsevanematele praktilisi võtteid, mänge ja tööriistu, et toetada last olulisel üleminekuajal. Koolitusel käsitletakse koolivalmiduse nelja tahku, iseseisvust, õppimisrõõmu ja koostööd lapsevanematega – kõik need teemad saavad tähelepanu.
Maht: 7 akadeemilist tundi
Väljastatav dokument: koolitustunnistus
Koolituse sihtrühm
Lasteaiaõpetajad, eelkooliõpetajad, tugispetsialistid, lapsehoidjad ja vanemad, kes soovivad paremini mõista koolivalmiduse kujundamist ning saada praktilisi võtteid lapse arengu toetamiseks.
Õppe eesmärk: Õpetaja saab praktilisi teadmisi ja nõuandeid kuidas toetada koolivalmiduse arengut ning kuidas koolivalmidust hinnata.
Õpiväljundid
Õppija:
- teab, millised on koolivalmiduse neli tahku ja oskab kavandada tegevusi nende arendamiseks;
- märkab iga lapse individuaalsust ja arenguvajadusi;
- oskab lapsevanemaga koolivalmiduse teemal suhelda;
- tunneb end kindlamalt koolivalmiduse hindamisel ja toetamisel.
Koolituse teemad
1. Mis on koolivalmidus tegelikult?
- Koolivalmiduse neli tahku: kognitiivne, sotsiaalne, emotsionaalne, füüsiline.
- Lapse individuaalne areng ja tempo – kuidas märgata ja hinnata.
- Praktiline harjutus: juhtumianalüüs – erineva arengutasemega laste profiilid ja valmisoleku tasemed.
2. Õppimisvalmidus
- Õppimisega seotud tunnetusprotsessid (tähelepanu, taju, töö- ja pikaajaline mälu, mõtlemine), nende arengust ja osast õppimisel.
- Loov mõtlemine ja õppimisrõõm: kuidas hoida lapse uudishimu ja enesekindlust.
-
Lugemise ja kirjutamise eeloskused – tähti mänguliselt tundma õppides
Koolitusel jagame tegevusi, mis on loodud eelkooliealiste laste jaoks. Need aitavad muuta tähtede õppimise loomulikuks, põnevaks ja meeldejäävaks, sidudes õppe mängu, liikumise ja loovusega.
- Matemaatika baasoskused – loendamine, arvumõistete kujunemine, mõõtmine jne.
- Praktiline osa: lihtsad mängud ja tegevused, mis toetavad tunnetusprotsessid arengut ning lugemise ja matemaatika eeloskuste arengut.
3. Rutiinid, harjumused ja iseseisvumine
- Päevarütm ja selle seos turvatundega.
- Lapse oskus võtta vastutust ja teha valikuid.
- Iseseisvuse toetamine igapäevategevustes (riietumine, töövahendite kasutamine, oma asjade eest hoolitsemine).
- Praktiline harjutus: “Iseseisvuse astmed” – kuidas õpetaja saab samm-sammult iseseisvust toetada.
4. Sotsiaalsed oskused
- Sõprussuhted ja mängu roll.
- Suhtlemisoskus ja eneseväljendus.
- Konfliktide lahendamine lasteaias.
- Sotsiaalsete oskuste märkamine ja toetamine.
- Praktiline tööriist: “Probleemilahendusratas“
5. Üleminek lasteaiast kooli
- Kuidas luua turvaline sild lapsele – lasteaiast kooli.
- Õpetaja ja lapsevanema ühine roll lapse toetamisel.
- Lapsevanematega koostöö: kuidas infot jagada
- Praktiline harjutus: rollimäng – kuidas vastata lapse või vanema küsimustele, mis puudutavad kooli algust.
✨ Koolituse väärtus õpetajale
- Saab kaasa praktilisi tegevusideid, mänge ja töölehti.
- Õpib märkama iga lapse individuaalsust ja arenguvajadusi.
- Tunneb end kindlamalt koolivalmiduse hindamisel ja toetamisel.
- Saab tööriistu lapsevanematega koostööks ja suhtlemiseks.
- Koolituse käigus tutvustatakse, harjutatakse ja jagatakse didaktilisi õppemänge keele ja kõne arendamiseks ning matemaatikabaasoskuste toetamiseks.
🔸 Jelena Sepp , haridusteaduste magister, (alushariduse pedagoog-nõustaja), lugemisnõustaja, huviringi juht, õppejuht lasteaias, täiskasvanute koolitaja, tase 7.
🔸 Piret Kukk , haridusteaduste magister (eripedagoog-nõustaja). Töötab lasteaias ja koolis eripedagoogina.